BOUNCE GÖKBOET

I går var jag och såg Bounce senaste dansuppsättning - Gökboet. Handlingen bygger på en film med samma titel och handlar om mentalvården samt dess patienter. Jag har faktiskt inte sett filmen, men det måste jag göra snarast. Uppsättningen är inte ny för i år utan den har nu kommit upp igen efter den enorma succén den hade 06. Senare ska de även ut i Usa och England för att uppträda. image21

Tystnad. Bom, bang, ljus på, ding, dang, musiken ökar i volym med ljusets hastighet. Inom kort står alla högtalarna på max och sprutar ut techno hiphop ut över den förväntansfulla och delvis skrämda publiken. Dansarna kommer in med masker över huvudet med ansikten åt både fram och bak, vilket resulterar i en visuellt nästan magisk dans.

Showen fortsätter på samma sätt med många kreativa och för mig nya sätt att dansa och utnyttja ljus, musik samt olika föremål. Vid ett tilfälle dansas det med kryckor etc.


Den scen som jag nog gillade allra bäst måste vart den då de dansar i sängkammaren och med hjälp av ljus liksom fryser fast i luften (måste ses).

Showen hade en energi som är i särklass det grymmaste jag har varit med om. Vilken jävla feeling, man ville verkligen bara ut och dansa efteråt. Jag var laddad till max, vilket resulterade till att inte kunde somna förens kl.5 på morgonen.

Gökboet måste ses, om det fortfarande finns biljetter kvar... vad väntar du på, skynda dig de tar garanterat slut snart.

Kommentarer
Postat av: .:saba:.

Åh jag vill verkligen verkligen se den.. har deras dvd. Håller på att ringe syrran nu och säga att jag bokar biljetter ;-) Tack för påminnelsen!

2008-01-10 @ 19:07:58
URL: http://sabas.blogg.se
Postat av: .:saba:.

Förresten hur länge är showen?

2008-01-10 @ 19:10:35
URL: http://sabas.blogg.se
Postat av: B

see filmen ,den är bra men hemsk ..

2008-01-20 @ 10:49:23
Postat av: Faduma

Jaa fan den va grym! :D

2008-01-29 @ 22:59:48
URL: http://faduma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0