GRammis 08

Grammisgalan i tv-format var något nytt för i år. Resultatet blev som väntat, lite halvroliga inslag och smått roande kommentarer. Men det fanns en viss charm som följde hela showen, utan tvekan sevärt om det är reklam på kanalen du tittar på.

Kvällens highlights var självklara för min del:

- Grys solbränna, hon var helt röd, riktigt amatörmässigt gjort utav henne och innan Grammisgalan dessutom. För övrigt såg det knappast naturlig ut, men hon påstod att hon varit i Brasilien, vem vet.

- Carl Bildts kavaj, jag saknar ord. Att beskriva hur den såg ut ska jag inte ens ge mig in på, ni får ta en titt själva (bild längst ner). Men jag kan säga att jag tycker det var väldigt vågat av honom att gå upp med den på scen och dela ut ett pris. Till pressen förklarade han att kavajen kommer från Venedig.

- MTV gav ut pris för årets bästa musikvideo, och gissa om jag blev överraskad när det var Johan T Karlsson killen bakom Familjen, som klev upp på scen. Trodde verkligen inte att han var nominerad och än mindre att han skulle vinna. Till hans ära har jag gjort detta kolage (kom ihåg att jag är ny på sådant här). Han vann med musikvideon till ?Det snurrar I min skalle? av reggisören Johan Söderberg. Om du inte redan sett den kan du se den på Familjens myspace.

image16

Tycker det även att det var helt rätt att The Hives vann pris för bästa liveband. Var personligen och såg dem förra året på annexet. Vilken jävla energi de har! Kan även passa på att säga grattis till Adam Tensta, vars album har lyft svensk förorts hiphop. Sedan självklart Salem Al Fakir, galans konung!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Aha okej, jag trodde att grammisgalans sänts varje år på tv! Då var det ju kanske inte så konstigt att jag inte sett den, haha :P

2008-01-10 @ 20:05:42
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: Felix

Familjen är riktigt grymma!

2008-01-12 @ 19:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0