Guldbaggegalan 08

Igår klockan 20.00 rattade jag in tvn på Svt 1. Guldbaggegalan tog sin början och Sissela Kyle klev ut på scen. Hon började med att prata med några av de nominerade i publiken, dra några skämt, skratta för att sedan dra ett till skämt. Sedan drogs nomineringarna för det första priset vilket följdes av ytterligare ett par skämt och ekande applåder samt skratt.

Nee, första intrycket av årets Guldbaggegala var inget vidare och tyvärr fortsatte det i samma stil. Sissela Kyles skämt höll inte, att försöka sig på något som kallas humor ska Guldbaggegalans arrangörer ta det riktigt förisktigt me. De hade även gjort små satirer på svenska filmer, dessa var av högre kvalite än Sisselas humor men räkte inte hela vägen. Men Ett öga brunt fick mig att ge ifrån mig ett par skratt iaf.

image41

Bland nomeneringstalen var det ett som överträffade alla de andra, Per Maobergs. Han klev upp på sen i vardagliga kläder och började sedan att klä av sig. När han stod i kalsonger började han klaga lite om att han inte hade fått en guldbagge. Han började därefter klä på sig finkläder i form av en smoking, slicka tillbaka håret för att sedan lägga en sista kommentar. "Jag vill passa på att säga det när hela Filmsverige är här - att jag inte bara delar ut guldbaggar - jag tar emot dem också" Per Moberg du har min fulla respekt, fyfan va du är klockren.

Om de olika Guldbagge vinnarna har jag inga speciella kommentarer. Förutom att det var jävligt synd att Arn - Tempelriddaren vann publikpriset. Den är inte så pass bra, men antar att det är bra för svensk filmindustri så jag ska inte klaga allt för mycket.



Kommentarer
Postat av: Rikard

Jag håller med dig, jag orkade inte se färdigt!

Förresten, grattis i efterskott!

2008-01-22 @ 22:09:22
URL: http://rikardandreas.blogg.se
Postat av: Agnes

svar: håller med dig! hon sjunger jättebra :P

2008-01-23 @ 17:07:49
URL: http://lovelymee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0