I'm back - I hope you've missed me

Min resa med klassen, den så kallade klassresan. Ni är säkert nyfikna på vad som hände och hur det var, men jag har nästan tröttnat på att berätta storyn men jag kan dra det snabbt, riktigt snabbt.

Vi tog oss till polen med hjälp av båt och buss, det tog mer eller mindre två hela dagar. Mitt arsle har aldrig varit så utslitet som efter den där bussresan. Hade utan tvekan föredragit att ge en extra slant för att få åka flygplan, men jag ska inte klaga för mycket. Vi checkade in på ett hotel med tre hela stjärnor, det var klart över mina förväntningar. Jag och en kompis tog ett eget rum, med balkong och lite utsikt över den inte alltför vackra staden Zakopane kände vi oss rätt nöjda.

På dagarna var det skidor, promenader, shopping, utflykter (bla till konsentrationslägren) och allmänt chill som gällde. På kvällkarna ökade tempot och vi drog iväg på både barer och nattklubbar. Jag begränsar mitt skrivande i detta med att säga att åldersgränser var inget som det hölls särskilt hårt på. Man vet aldrig vem som läser...
image33
Under bussresan blev man sjukt seg i hela kroppen så vi tog ett fåtal stop, för att få sträcka lite på oss (se bilden ovan). På resan hem, mer exakt på en buss då vi fortfarande var i Polen så slog klockan tolv och datumet rullade över från den 18 januari till den 19. Jag blev väckt och meddelad att det nu var min födelsedag. Bussens passagerare sjöng och jag lyssnade och tackade samt tog emot översållande kramar.

Så nu var man 16, fan jag börjar bli gammal alltså. Ser på mina mindre bröder ibland och tänker: Shit, har jag också varit sådär liten? Sedan tittar jag på mina föräldrar och tänker: Shit, kommer jag verkligen att bli sådär gammal en dag? Antar att det är sant, men det är långt kvar och jag är ju bara 16 ändå, jag har gott om tid att bli gammal.

Kommentarer
Postat av: Cederbarr

grattis i efterskott!

2008-01-21 @ 16:15:10
URL: http://cederbarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0