ipod - dödsorsak?

NSW Police Force i Usa har fått hjälp med en ny stor kampanj. Meningen med kampanjen är att öka medvetenheten gällande de stora siffrorna ungdomar som blir påkörda i trafiken på grund av ipods (mp3-spelare). De korsar gatan när de lyssnar på ipods, vilket sätter dem i en farlig situation då de inte hör om t.ex en bil kommer. Antalet olyckor har ökat något enormt de senaste året och man har bestämt sig för att försöka göra något åt det.

Jag måste säga att jag gillar bilderna. Idén med att använda ipodens vita hörlurar samt dess sladd för att markera offrets dödsplats på det klassiska viset är genialisk. Det ger verkligen en tydlig bild utav det hela.

image18


Att man sedan just har använt ipods tycker jag är lite attackerande mot Apple. Men eftersom de är just vita och faktiskt är världens största mp3 försäljare, så antar jag att det ger störst effekt och intryck om man använder sig just utav dem. Sedan kunde man kanske ha tagit och varierat lite med olika modeller samt färger, hade livat upp det hela lite. Men det hade å andra sidan kanske blivit lite fel då, men det hade iaf varit snyggt.

Kommentarer
Postat av: Felix

Bra koncept!

2008-01-11 @ 17:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0