Pripps Blå får sig ett ansiktslyft

Jag tänkte skriva om öl, närmare bestämt om Pripps Blå. Som för några dagar sedan skickade ut ett pressmeddelande om sitt nya utseende på burkarna. Pripps har funnits i närmare 50 år och har genom åren haft samanlagt sju olika utseenden, nu är det dags för ett åttonde.
image31
Den nya looken på burken känns rätt modern, enkel men tydlig. Hurvida detta hjälper dem sälja mer eller ej vet jag inte. Men det är ett ansiktslyft från den senaste modellen, det är en sak som är klart. Men om majoriteten av öl drikarna vill ha en modern, enkel burk eller om de vill ha en mer klassisk med mycket av allt på burken. Det vet jag inte. Men jag tror faktiskt att det skulle fungera att  lansera en av de gamla burk modellerna nu igen, men då kanske under en kampanj eller event. Men jag föredrar den nya, som jag måste säga ser bättre ut än alla de andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0