THIS IS ENGLAND

En av 07s mest hyllade filmer måste vara This Is England. Svensk publiksuccé, samt toppkritik med kommentarer som "Modernt mästerverk". Så att den är bra, det har jag sedan länge insett. Iaf att det finns de som tycker om den, biosiffrorna talar för sig själva. Men det är först nu efter att ha sett filmen som jag riktigt kan förstå varför den är så omtyckt.

Bildspråket är makalöst och man dras verkligen in i den skickligt filmatiserade berättelsen om den unga pojken Shaun och hålls där inne hela filmen ut. Shaun börjar hänga med skinnheads och börjar även klä sig därefter, looken är helt sinnesjukt cool. Inget som skulle fungera lika bra nu, men då var det fan det som gällde.

image38

SvD gav den en 6a, jag ger den en stark 5a på deras tärning. Jag kan rekomendera er att se den om ni mot förmodan inte redan har gjort det, den finns även ute på DVD nu. Igår ägde även Guldbaggegalan rum där This Is England vann pris för bästa utländska film. Jag tar av mig hatten för regissören Shane Meadows och hans som sagt, moderna mästerverk.

Kommentarer
Postat av: jennie

den gör sig verklligen i vitt!

och den filmen ska jag se. den verkar jättebra!

2008-01-22 @ 09:51:42
URL: http://jenniemeier.blogg.se
Postat av: Kristoffer

Den sägs vara jävligt bra... Måste nog se den ;P

2008-01-22 @ 15:32:04
URL: http://kristofferfransson.blogg.se
Postat av: Kristoffer

Svar: Det tyder ju på att du har bra smak ;P Det är den absolut bästa leran som finns! Vet inte hur många burkar jag har använt genom åren XD

2008-01-22 @ 16:51:15
URL: http://kristofferfransson.blogg.se
Postat av: Alva

Har sätt den 3 ggr! Bara älskar cockney engelskan, kläderna å attityden ;)
Fucking sevärd!

2008-01-24 @ 23:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0