Horton

Helgens galapremär av 'Horton' som bygger på barnböcker av Dr. Seuss, var ingen direkt höjdare. Det var inte bara filmen i sig som var under förväntan utan även utbudet av tilltugg var en besvikelse - russin och kravmärkta kex - ingen bra biomat direkt och om jag klagar, undrar då vad barnen tyckte. Småbarnen tyckte åtminstonde om filmen och skrattade hej vilt åt alla de animerade djurens repliker. Men desvärre räckte det inte till för att få även den äldre delen av publiken att vrida sig av skratt (förutom en gång och den scenen var ett humoristiskt mästerverk).

image107

Jag måste även påpeka att den verision som visades var dubbad till svenska, vilket var en stor anledning till att filmen inte riktigt höll. I orginalet görs elefantens röst av Jim Carrey som verkligen är svårslagen, och Robert Gustavsson hade faktiskt inte en chans.

Men så ska den betygsättas också - jag ger den 2 av 5, men troligtvis skulle jag ändra åsikt av att se den amerikanska verisionen och betyget skulle möjligtvis hamna snäppet högre, kanske en 3a. Tyvärr blir det ingen recension av 'No Country For Old Men' idag, för jag lyckades helt glömma bort tiden och missade därför bion. Men det är verkligen en film jag vill se, så det kommer en recension det kan jag lova, lite senare än utlovat bara.

Kommentarer
Postat av: LINA

OKej okej , ska se om jag kan lite på ditt ord :P

2008-03-11 @ 16:12:37
URL: http://eticett.blogg.se
Postat av: TINTIN

LINA: Hah, vänta och se.

2008-03-11 @ 16:59:13
URL: http://letusbuyhappiness.blogg.se
Postat av: Anni Honey

Den måste jag se! :)

2008-03-11 @ 17:51:24
URL: http://annihoney.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0