Låt den rätte komma in

Succéboken av John Ajvide Lindqvist, "Låt den rätte komma in". Som filmatiserats under det gångna året, är helt otrolig. Filmprojektet är nu äntligen färdigt och en trailer har klippts ihop. Mycket utav boken utspelar sig i Blackeberg, därför har även mycket utav filmatiseringen ägt rum där. Det som är lite extra kul med detta är att jag bor i Bromma, för er som inte vet det så ligger Blackeberg här i området.



Jag ska inte säga många, men en hel del nära vänner som gått runt i Blackeberg har haft turen att se delar utav filminspelningen, tyvärr har jag inte haft samma tur. Det lär ju kännas rätt verkligt när jag väl ser filmen, då jag faktiskt säkerligen har varit på många av de platser där vissa scener inspelats.

Tomas Alfredson är mannen bakom filmen. Han har tidigare reggiserat "Fyra nyanser av brunt", som var både riktigt snyggt gjord och underhållande. Jag litar på Tomas och jag ser fram emot biopremiären nu i april.

Kommentarer
Postat av: engla

ååh , den verkar jättebra !
älskar detdär "oskar , jag är ingen flicka" .
klockrent .

2008-01-30 @ 18:20:01
URL: http://pengla.blogg.se
Postat av: Ebbe

Jag älskar han som författare :) Filmen är ett måste ;)

2008-01-31 @ 18:52:57
URL: http://lillebrorjonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0