Wroom

Detta är inte bara mitt första inlägg om bildesign, utan det är även den första gången jag skriver om bilar över huvud taget. En riktig premiär alltså, så håll till godo och njut.

Bilar är i grunden rätt lika, de består utav fyra hjul vilka det finns en kaross på, inne i denna kaross finns det en motor. En ratt, ett par pedaler, fönstren och dörrar är några saker som också är rätt vanliga på detta fordon som även kallas bil.

Morgan, låter det bekant? För mig var det en okänd biltillverkare framtills slutet av förra veckan. Men de har tydligen hållt på ända sedan år 1913. Morgan är ett utav de lite exklusivare och mer eleganta bilmärkena. Det har en klassisk touch, som de själva beskriver som: "Traditional meets cutting edge". De har bland annat gjort nya versioner av deras äldre succébilar.
image53
En av deras senaste skapelser är den läckra Aeromax som släpptes nu i februari. Priset ligger på närmare 1.5 miljoner svenska kronor, men då är bilen också limiterad i endast 100 exemplar.

Som om inte det vore nog har de även en annan bil som relativt nyligen kommit av skissbordet. LifeCar har det visuella mästerverket döpts till, och när jag säger mästerverk så menar jag det. Denna bil ger dig ögonorgasm, ett flertal gånger om och då är den fortfarande bara en skiss. Prototypen kommer att visas upp under Geneva Show som äger rum i mars.

Om jag en dag växer upp och blir rik, sådär snuskigt rik. Då ska jag inte ha en, utan två stycken av Morgans senaste konstruktioner parkerade i mitt äckligt stora garage bredvid min Bentley och flickvännens limiterade, krämvita, Aston Martin.

Kommentarer
Postat av: AndreasAnton

Svar: Vi ska göra om den.. Grejjen är att det är så jobbigt med alla jävla sifferkoder :P

2008-02-21 @ 23:18:52
URL: http://andreasanton.blogg.se
Postat av: Anonym

den där bilen har min pappa

2008-03-05 @ 21:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0